Yaslı Çınar Agacının Masalı



 Bir varmış bir yokmuş evvel zaman içinde kalbur saman içinde ormanın ortasında kocaman bir çınar ağacı varmış. Bu çınar ağacı o kadar yaşlıymış ki ormanın en yaşlı ağacı oymuş.

Bir gün çok büyük bir fırtına kopmuş. Fırtına o kadar güçlüymüş ki birçok ağacın devrilmesine sebep olmuş. Yaşlı çınar ağacı fırtınaya karşı direnmiş, direnmiş, direnmiş bazı dalları kırılmış ama yıkılmamış ayakta kalmış. Fırtına bittikten sonra ormana denetleyiciler gelmiş. Bütün ağaçları kontrol etmişler. Sıra yaşlı çınar ağacına gelince yetkililer “Maalesef bu çınar ağacını kesmeniz gerekiyor, çok yaşlı ve yıkılma tehlikesi taşıyor” demişler. Yaşlı çınar ağacı bunu duyunca çok üzülmüş. Oysa ” Ben kimseye zarar vermem, ben insanları, hayvanları ve doğayı çok seviyorum onları koruyup kollarım. Gövdemde bir çok ufak böceklere yaşam alanı sağlıyorum, dallarımda kuşları barındırıyorum. Gölgemde insanlar serinliyor” demiş. Yetkililer düşünmüş taşınmış bu güzel çınar ağacını kesmeye gönülleri razı olmamış çözüm olarak ta ağacın etrafına destekler yapıp ağacın sağlam bir şekilde ayakta durmasını sağlamışlar. Uzun çalışmalar sonucunda çınar ağacını ayakta tutmayı başarmış.

O günden sonra ormana kim geldiyse yaşlı çınar ağacının gölgesinde serinlemiş, yapraklarının hışırtısında uyumuşlar, güzel rüyalar gördüklerini sanmışlar ancak çınar ağacının anlattığı hikayelerini dinlemişler. Böcekler, kuşlar çınar ağacıyla beraber mutlu mesut yaşamışlar. Burada da masal bitmiş.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şakacı Balık Şakşak Masalı

Karınca Masalı